Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Till södern det bär

Kategori: Vardag

Jaha nu sitter jag och min kotlettiga svett-kotlett-frilla i Victors soffa i Norrköping och återhämtar oss efter en kombinerad spring/cykel/handlingstur.
Victor har fräckheten att jobba idag så då måste man ju underhålla sig här i storstan.
 
Jag känner mig kasterad efter att ha raceat runt ganska mycket på "Röda pilen" (cykeln) idag. Den har en fruktansvärd sadel som är hård som sten och dessutom är ju sadeln lite hög= aj aj aj! Intressant fakta va?
 
Jag hoppas nu att springturen inte var ett misstag. Sen senast jag var ute och sprang har jag haft en oroväckande smärta i vänster skenben på en specifik punkt som har gett sig till känna bara av att gå. Men idag har det inte känts av så förhoppningsvis var det bara något snabbt övergående.
Tror jag har blivit lite paranoid/hypokondrisk vad gäller skador ibland. Första domedagstanken när jag kände att jag hade ont där: "Åh nej, jag har fått en stressfraktur och benet håller på gå av!" Positiva klubben verkligen;)
 
Förövrigt vill jag bara uppmana dig; om du nån gång hör mig säga att jag ska åka tåg, SÄG NEJ! Igår var mitt tåg "bara" 3 timmar försenat till Stockholm. Och senaste gången innan det, nätta 7 timmar försenad hem. Bra statistik SJ och heja Sveriges infrastruktur.
 
Annars har jag det väldans bra!

Kommentarer

  • Jempa säger:

    Såg du möjligtvis "Medaljens pris" på SVT där de typ bara pratade om stressfrakturer? ;)
    Det känns helt sjukt att jag (om allting flyter på lika bra) kommer att vara opererad snart, hoppas bara att jag inte ska behöva bråka ännu mer.... Men med min bakgrund så vet man aldrig!
    Tack för allt!!!!

    Svar: Haha ja jag gjorde ju det, så säkert påverkade det mitt negativa tänkande om just stressfrakturer;) (Snacka om lättpåverkad tittare:D )Håller alla tummar för att det ska flyta på så bra för dig som bara möjligt!! Du om någon förtjänar lite medvind och nerförsbacke nu, punkt slut:)
    Ela

    2012-08-01 | 21:49:11
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se
  • Elin säger:

    Skönt att se att du lever och frodas. Nedrans SJ! Hoppas att det där skenbenet lugnar ner sig... Kramiz

    Svar: Tack ELIN;)
    Ela

    2012-08-01 | 22:59:42

Kommentera inlägget här: