Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Rekreation

Kategori: Träning

Det behövdes idag efter lite för lite sömn ett par nätter och en hektisk halv-vecka sen jag kom hem från Victor i tisdags.
Så idag har jag inte gjort ett dugg mer än att
-Sova
-Äta
-Springa
-Kolla film (miss i taktiken; hade redan sett filmen. Kul!)
 
Dock så började inte dagen på bästa sätt på grund av att min kära bil hade laddat ur batteriet, så imorse när jag skulle fara från jobbet var det väldigt låg aktivitet i farbrorbilen. Och det formligen kissregnade och jag var fullständigt utsvulten. Inte nöjd! Tur att snälla (och starka) ambulansare hjälpte mig rulla igång dum-bilen:)
 
Utöver denna lilla incident har resterande dagar bestått av jobb på både brandstation och så mitt gamla jobb Shell där jag nu börjat extrajobba lite. Allt är bra förutom den där kepsen. Jag hatar kepsen man måste bekläda sig med innerligt. När jag inte jobbat har jag varit i stallet och agerat stallpiga då ägarna varit bortresta.
Det är då man återigen fattar hur mycket tid det faktiskt tar med egen/egna heeestar. Så just nu passar det verkligen ypperligt i min livssituation att "bara" vara medryttare för det skulle inte gå ihop annars. Men en vacker dag....då blir det egna!

Här har vi några ur stallkollektivet, så himla fina
 
Förövrigt har jag fruktansvärd träningsvärk idag! Igår på jobbet var vi på spinnpump. Och jag har inte varit på nåt av dessa på år, och det känns idag kan jag meddela, gött<3
 
Veckan som kommer erbjuder jour hela veckan, deltidsövning trafikolycka, brandisjobb fredag och lördag, lite ridning och träning är planen so long. Har förövrigt lovat Victor att jag ska pallra mig till badhuset imorgon. För det skulle ju kunna vara så att jag suger på det här med crawl. Som tur är har jag färska åthutningar angående min teknik från snälla Petra då vi var i Turkiet och plaskade runt i poolen...så det ska nog gå bra. Inte fort, men gå ska det.
Och just ja, nytt bilbatteri bör införskaffas. Vill inte ha en bil som lite då och då besämmer sig för att inte brumma på. Checkelicheck!
 
Nä nu ska jag tantläsa och sova (för andra gången idag) Har blivit varnad för fullmånen...men om sånt trams vidhåller jag: INTE SANT;)
God natt!

Kommentarer

  • Anton säger:

    HÄHÄ - Fullmåneteorin stämmer!!!

    2012-10-01 | 17:51:54
  • Karin säger:

    Vilka fina hästar - och vilken fotograf ;)

    2012-10-01 | 17:52:16
  • Anna-Lena säger:

    Väl bloggat! Och väl bilfixat! :) bilfixeri är inte det roligaste men ack så nödvändigt tyvärr :( Jag känner mig lite schizo nu så jag sutar skriva och börjar drömma mig bort till köttfärssåsens middagssvärld. HEJ DÅ

    2012-10-01 | 17:54:01
    Bloggadress: http://rackarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: