Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Let's boot and rally

Kategori: Vardag

Här rullar det på.
I veckan har jag:
- Fått träffa farbror Malin, hurra!
 
- Fått äta gomiddag på Bränna med girlsen Anna-Lena och Maria och så Marcus förstås. Mums för köttiga hamburrgare!
- Spela riktig tennis, badminton och mjuktennis på jobbet. Och det är så himla roligt för jag känner mig allt tryggare med knäet. I början var det lite läskigt med alla rushstart/stopp, riktningsändringar fram och tillbaka men efter lite vanetid har det känts så jävla bra! Så sjukt skönt med inte en tillstymmelse till ostabilitet. Otroligt gött men det gäller nog att inte bli "övermodig".
Följde med och kollade på Korpenmatchen igår på jobbet och jag blir så jäklars sugen på att snöra på mig fotbollsskorna och bara vara med för knäet känns ju så bra. Men då hör jag min ortopeds ord vid 6-månaderstestet klinga i huvudet "ditt opererade korsband är ca 60-70% "färdigläkt och starkt" just nu jämfört med det friska oskadade så tänk på vad du gör trots att det känns helt bra"
Och sen den kluriga frågan; kommer det vara värt för mig att riskera att dra av korsbandet igen genom fotboll och innebandy? Jag har ju inte satsat på något av det utan har bara spelat för att det är så roligt! Den som lever får se.
- Massa roligt gym och underbara och mindre underbara löpturer.
 
- Fått ett larm inatt. Larmen har inte duggat tätt hittills den här sommaren. Ett alldeles lagomt larm för att vara mitt i natta i form av en bilbrand.
Den här veckan är lugn på jobbfronten med bara 2 skift. Men däremot är det jourvecka. Inget fel på jour men det är lite jobbigt att vara så låst. Vill ju gärna kunna åka var som helst, när som helst. Springa var som helst, när som helst. Och så är det ju minsann Boden Alive till helga, men det blir ju följdaktligen nyktert för min del. Kan ju i stort sett betitla mig som nykterist den här sommaren;)
 
Idag ska jag och Annika fara ut och titta till pållen Drifter på sommarbetet. Han har det nog gaaanska så bra just nu!
Så är läget, heejdåå!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: