Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Wawawiwaa

Kategori: Rehab

Här var det inte mycket till uppdatering minsann!
Full rulle senaste dagarna och det tycker vi om:)
 
Malin har vart här och hälsat på, och Victor har vart här och hälsat på. Konstateras kan att dagarna går alldeles för fort! Igår var jag och Victor och prövade på det här med forsränning några km uppströms i Storforsen. Mycket roligt blir betyget! Däremot så var det lite lågt vatten så tydligen brukar det vara lite mer action under de lugnare sträckorna. Så får pricka in en repris igen när det är mer vatten. Men där det var action; där var det kul så det rekommenderas!:)
 
Har jobbat sista dagen på viket men har redan några ströpass så det känns ok:)
Imorrn blir det jobb, sen intro på dykkursen för att ta cert och på fredag bär det av för några dagar hemma i Skucku. Hej och hå!
 
Annars då? Har min nya smarta telefon som Maria kämpat hårt för att få till affären. Anna-Lena och Victor har kämpat hårt för att lära mig manövrera den och vilka appar man ska ha och så. Jag är FASCINERAD;)
 
Har bara sprungit i veckan, men det har passat utmärkt. Det har varit/är banne mig som i tropikerna här!! Då går man gärna inte på gymmet. Hur ska det gå i Turkey när jag tycker det är för varmt här?! Det kommer bli intressant haha!
 
Kom fram till en sak idag: en klasskompis frågade efter lite övningar för knä till en bekant, så idag har jag suttit en stund och printat ner alla övningar jag kört/fortfarande kör och jag konststerar: Alla dessa övningar skulle faktiskt nästan kunna bli en hel bok!! Finns så otroligt många. Ångrar nästan att jag inte skrivit ner varje gång jag rehabtränat de senaste (snart) 2 åren och räkna på all tid. Inte konstigt att man inte hinner med allt man ska för där ligger det banne mig mycket tid;)
Ibland önskar jag att jag var sjukgymnast också, det är så himla intressant. Men då är det det dära med att plugga igen då...och då är det nog lite mer krävande plugg misstänker jag;)
 
Ha det så bra, det var allt för denna gång.

Kommentarer

  • Jempa säger:

    Jättesnart börjar det ju nästan vara nu....
    Att man kan längta till någonting som kommer att göra så ONT!

    Svar: Haha ja nog är man lite knäpp alltid... men vad gör man inte för att bli hel i både kropp och själ?!;) Kommer hålla tummarna stenhårt för dig på dagen med stort D!!
    Ela

    2012-08-22 | 16:19:13
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se
  • Jempa säger:

    Ja, men som en gammalgubbe brukar säga till mig.
    "Det är inte farligt att vara tokig, bara man vet om det!"....
    Så sant, så sant!

    Tusen tack :)

    2012-08-23 | 11:46:24
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här: