Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

En väldigt röd dag

Kategori: Träning

Nog för att det är söndag, men det var inte riktigt i den bemärkelsen jag menade.
 
Idag är en riktig MENS-dag. (Även kallad "Barbro på besök" internt, reds. anm. Och detta är inte personligt mot någon vid namn Barbro utan bara ett väldigt användbart uttryck då man vill vara lite hemliga och inte skrika ut att man pratar om meeeens! Barbro för mens och Bruno för nummer 2.)
 
Nu ska jag inte gnälla alltför mycket för jag är lyckligt lottad och lider inte av fruktansvärd mensvärk som vissa stackare till kvinnfolk gör. Men ändå, den obehagliga känslan av att under ett par dagar känna sig som en halvt orörlig späckhuggare är inte nice, not nice!

Och inte blir det bättre av att fara till affären bara för att köpa tamponger. Kommer ut från affären med en hel kasse. Tampongerna? Oj då, dom glömde jag visst (upptäcks hemma under stor irritation)
 
Inte blir det bättre #2: Lämnade Victor på flygplatsen i morse efter en spontan blixtvisit i helgen. Alltid så tråkigt, blää!! Och så kommer man hem till lägenheten. Inte ens en liten guldfisk eller vandrande pinne som säger hej när man kommer innanför dörren?! INTE ENS dammråttorna för jag dammsög ju faktiskt i fredags. Tragiskt tom lägenhet alltså!
 
Lite bättre dock: Masade mig iväg till en av mina kära intervallbackar i alla fall. Gick ganska bra (fast har inte fått tillbaka "trycket" efter Turkland riktigt. Känns som jag har konstant möra ben, skumt?!) Det blev uppvärmning, 5 vanliga spring-spring intervaller plus 5 stycken med varierande stil; indianhopp, höga knän, spark i roompan och försök till spänstiga hoppsteg.
Det smakade blod i munnen, röd dag var det ja!!
 
Kan vara det gnälligaste inlägget ever, men ni fattar, det är en sån dag. Punkt slut på det.
 
Har förresten avbokat planerad operation för att ta bort skruven ur knäet. Hade ju en del besvär av den under våren/början av sommaren men numera är den inte alls nåt jag tänker på. En liten knöl, men en knöl som inte gör ont:) Så inga operationer i onödan, för vill inte ha nån fler infektion i mitt stackars skötebarns-knä!!
 
Jag längtar tillbaks lite till Turkiet! Fast man svettades och så

Kommentarer


Kommentera inlägget här: