Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Dagens insikter

Kategori: Träning

Idag har det verkligen gått in i huvudet. Nu är det höst for real!
 
Kom hem från en löptur för ett tag sen och efter ungefär 1 min i soffan frös jag som en hund. Detta fenomen händer mig inte ofta med tanke på att jag är en relativt varmblodig varelse. Ledde till att jag blev tvungen att duscha dirrrekt. Inte okej då jag uppskattar att låta svetten torka och ev strunta i duschandet...duscha är tråkigt och tidskrävande;) Sa den fräscha tjejen!
En tung löptur på 8,5 km blev det. Barkspåret var på många ställen mer som ett pärland (översättning för er som inte kallar potatis för pärer; potatisland) Då det regnat en hel del och ny bark/jord var utkört så var det synnerligen sörjigt, mojsigt och tunglöpt. Tunga ben på det också=ingen rolig kombo. Men underbart väder att springa i; 8 grader och duggregn, frisk frisk luft<3
 
Utöver detta har dagen levererat sovmorgon, tråk-tvätt och gofika på stan med Nilsson och Louis. Och snart blir det minsann skräck-movienight med min bästa se-skräckfilm-med fröken Nilsson! Bo po po po bo poooo (med tonsättning som intron till Arkiv X för rätta känslan!)
 
Blev mer jobb än väntat i veckan (hurra!) med dygn mån-tis och så ett dagpass igår.
Konstaterade (återigen) igår att jag har nog världens bästa jobb! Med göromål såsom att öva vattenlivräddning och spela volleyboll, då har man det ganska bra:) På larmfronten har det varit några automatlarm och en liten brand i en flis/spånhög på värmeverket, så inga allvarliga incidenter.
 
Har hängt mycket med fina Drifter den senaste tiden. Underbara häst!
 
Imorgon bär det söderut för att hälsa på Victor i några dagar, hipp hipp hurra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: