Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Borde göra det och borde göra det..

Kategori: Vardag

Ja, det är en sån dag. En sån där dag som egentligen borde vara fylld av "borde göra det-saker" innan jobbet ikväll.
Typ som att:
- Tvätta
- Diska
- Städa
Men nej, känner inte alls för såna tråksaker idag. Så skit samma att det snart flyttar in råttor som kalasar på matbitar på golvet, råttor som bygger små nästen och bon i kattens omkringflygande hårbollar. Kanske råttorna vill gnaga hål på kläderna i tvättkorgen också? (Nu överdriver jag en smula, riktigt så illa är det inte än, men ibland är det så roligt att just överdriva;)
Så istället ägnar jag dagens tid åt att t ex blogga (mycket viktigt!) och sen blir det en längre löptur bara för att fira att jag inte har jour. Det enda tråkiga måste-görat idag blir att fixa ett pass. Börjar ju faktiskt närma sig september och Turkiet och då måste man ju faktiskt ha ett pass. Räknar kallt med att jag kommer se lika mongopongo ut på det här passfotot som jag brukar på körkort, id-kort och dyl. Eller de flesta kort kan jag kanske tillägga. Som det sig bör! (Utmärkt uttryck!!)
 
Fotograf: Anna-Lena
Vi roadtripade och hälsade på fina Drifter igår! Mycket mysigt, det enda som störde idyllen var en annan påträngande häst, alias Åsnehästen som suktade efter uppmärksamhet. Det är inte lätt här i världen!

Kommentarer

  • Jempa säger:

    Man kan faktiskt strunta i alla måsten! :)
    Jag har också mycket "hushållsarbete" som borde göras, men det får vara ett tag till....

    Det känns bra att jag inte är ensam om de symptomen, när gick ditt över på ett ungefär?
    Jag har konstant haft domningar i foten ända sen vrickningen igår.
    Växtvärk har jag aldrig haft tidigare.
    Men det är som en stickande känsla, typ som "sockerdricka" eller känslan av när en stelfrusen kroppsdel håller på att bli varm igen.
    Pirrar kanske det bästa ordet är....

    Bara en vecka kvar nu till ortopedbesöket! :)

    Svar: Härligt att höra att det inte bara är jag som inte prioriterar hemmets "måsten":)
    Jag hade den där känslan i vaden/foten till och från (speciellt efter att jag sprungit) och det kunde sitta i ett par dagar. Däremot känner jag inte riktigt igen pirrningarna utan det var mer som träbenskänslan; att underbenet inte riktigt hade kontakt med resten av benet. Så svårt att förklara men som en mix av enorm träningsvärk/växtvärk/domningar i hela underbenet och ibland ända ut i tårna. Så jag undrar ifall det är samma sak hmm? Dessa knän alltså, det är en hel jäkla vetenskap!!

    Hurra bara en vecka kvar till ortopeden! Underbart:D
    Ela

    2012-07-25 | 13:11:34
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se
  • Jempa säger:

    Fortfarande pirrningar i foten...
    Ska träffa vår sportstherapist i kväll (litar tyvärr inte helt och fullt på honom då det känns som att han felbehandlat många) och hoppas att han kan hjälpa mig med pirrningarna, annars får jag ta kontakt med vår lagläkare!

    Inte testat kinesiotape ännu, är också skeptisk till det, men tror ändå att det kan fungera.
    Måste söka upp någon som kan sånt där hokus pokus! :)

    Hur funkar ditt knä nu?
    KRAAM

    Svar: Ja det kan nog vara bra att kolla upp vad det kan vara!Inget roligt när man inte riktigt litar på den som ska behandla en däremot...så lagläkaren låter som en bra idé!

    Haha ja man vill inte riiiktigt tro på att en tape ska hjälpa..men den gjorde verkligen det så kan rekommendera ett försök:)
    Mitt knä funkar riktigt bra. Det enda jag egentligen kan klaga på är att jag känner av skruven i vissa rörelser och att det fortfarande är ett visst känselbortfall i huden nedanför knäskålen. Men det är riktiga bagateller, så jag ska verkligen inte gnälla:) Kram!
    Ela

    2012-07-26 | 16:48:47
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se
  • Jempa säger:

    Jag var och fick lite behandling för pirrningarna igår, då han trodde att det var svullnaden och muskler som tryckte på nerven som går till foten.
    Men jag har precis lika mycket pirrningar idag också, så måste nog höra av mig till lagläkaren idag...
    Jag ska försöka att få tag på någon som kan det där med kinesiotape och se om de kan tejpa mitt knä, låter riktigt spännande!! Och sen om det hjälper så är det ju ännu bättre.
    Vad härligt att det ändå känns så pass bra, känselbortfallet tror jag kommer att sitta i länge, men som sagt, är det inte värre så får man nog vara nöjd :)

    2012-07-27 | 08:12:52
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här: