Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Memories

Kategori: Roliga saker

 
Alltså, jag kan meddela att jag har stora problem med detta jävla Blogg.se.
1. Börjar skriva ett inlägg från datorn. Näheeej det gick inte att lägga in mobilens bilder.
2. Sparar utkastet för att slutföra via mobilen. NÄHEEEJ det finns visst inte nåt som heter utkast på mobilen.
3. Publicerar mongo-inlägg med ett par bilder för att kunna använda det jag redan skrivit via datorn.
4. Öppnar mongoinlägg på datorn för att lägga till text. NÄÄÄHEEEJ det gick inte att flytta ner bilderna.
5. Irritationen är ett faktum över att det ska vara så jäkla besvärligt att få till ett inlägg med bilder. Kan också ha att göra med att min stenåldersdator hänger sig varannan minut och tar mycket god tid på sig.
 
Nu till det egentliga inlägget.
Kom just ihåg vad jag drömde i natt!
Dels drömde jag att någon rakat en stor del av mitt huvud. Det ledde till att jag febrilt försökte dölja den stora kala fläcken genom att snitsigt "slänga över" några få hårstrån som fanns kvar (som gubbar gör ibland för att dölja helikopterplattan ni vet)
Sen skulle jag flytta in i en ny lägenhet med ett par andra. De par andra visade sig vara ungefär 15 personer och under min fånvaro hade de tagit delar av min sängram, så kvar fanns bara en madrass som de klippt av till hälften och ett par brädor. Inte nog med detta; de hade dessutom gömt en stor mängd knark i min garderob.
Behöver jag säga att det var skönt att vakna i sin egen (hela!) säng utan 15 mycket skumma människor runt sig?
 
Inatt (eller ska jag säga kväll, natt och förmiddag kanske..) har jag dragit av ett sömnpass på 17 timmar. Det ni!
Den enorma tröttheten berodde på att natten innan var en vaken natt med vattenkörning via jobbet. 14 timmar av tankbilskörning och pumpning tog ut sin rätt då jag knappt hann ta sista tuggan av middan innan jag slocknade igår.
 
Idag (lagom efter uppvaknande från typ medvetslös sömn) var det dags för sista dyktillfället av dykkursen; djupdyket! Djupdyket på första certet är 20 meter, inte så djupt kanske du tänker nu, men det räcker gott och väl för mig;) Har konstaterat mer än en gång att vatten verkligen inte är mitt element!
Kul var det, mörkt var det och brr-kallt efter var det! Glömde precis som vanligt att ta kort, därav en efterbild med enbart cyklop i lite varmare hemma-miljö.
Bara lite teori och teoriprov plus en livräddningsövning så är det klart sen. Får se om det blir nån fortsättning för mig nån gång. Det är ju jättekul och riktigt häftigt men samtidigt så himla ångestframkallande skulle jag säga. Vet inte hur många nätter jag drömt mardrömmar om just dykningen och jag håller självklart på att drunkna.
Jag vill verkligen inte dö under vatten ! Jag är sjukligt rädd för luftstopp eller frusna regulatorer. Nästan störd skulle man nog kunna säga. Så jag vete fan om jag är nån som ska hålla på med det! För; om man inte skulle vilja ha sig själv som pardykare under ett dyk, för jag vet ju precis hur jag blir om jag märker att jag inte får luft (paniiik!) då är det mindre bra. Självinsikten talar;) 
Nåja kul att ha cert sen om jag nu skulle ändra mig!
 
Annars då? Jobb söndag dygn, jourvecka och på början av nästa vecka bär det hemåthemåt till Skucku för några dagar där. Hurra hurra!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: