Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Sol i sinne

Kategori: Vardag

Inte ute, där regnas det. Och är jättevarmt.
 
Efter en virrig natt (råkade visst somna på soffan) och vaknade vid 8. Det är rätt häftigt ändå hur man ibland kan vakna av sig själv för att man vet undermedvetet att man måste. Skulle ju nämligen ha jour från just 8 och eftersom jag oplanerat nannande in på soffan hade jag ju inte satt igång sökaren. Så jag blev lite fascinerad eftersom jag i normala fall sover som en gris tills något form av larm väcker mig.
Förflyttning till sängen och grissovningen kunde fortsätta;)
Igår kväll var fina Emma här (hade ju sån tur att hon via jobb placerats här i lilla Boden några dagar) och det åts, kollades OS och massa nostalgiskt chitchatt. Synnerligen trevligt och det är så himla kul att prata om de svunna tiderna, haha skrattar fortfarande lite här för mig själv;)
Annars har fredagen och lördagen tillbringats på brandstation. Kan inte komma på många jobb som man skulle kunna tänka sig att vara på 1,5 dygn i sträck. Världens bästa jobb kanske?!
Axplock av göromål: Snickerier, volleyboll, ett stycke bilbrand, hävar- och lastväxlarövning, gym, film, städning, underhållning i form av gamla mer eller mindre sanna historier etc etc. Man bara måste älska variationen i detta jobb!
 
Första gången volleyboll prövades efter knäoperationen. Kändes stabilt men börjar känna att det skulle vara bra med ett knäskydd trots allt. Det känns så "naket" och utsatt utan på nåt oförklarligt vis. Tog upp just knäskyddfrågan med läkaren som opererade mig och enligt han finns inget skydd som kan skydda knäet i den utsträckningen att korsbandet inte skulle kunna gå av igen. Inget skydd kan skydda mekaniskt mot den kraften som uppstår MEN det ett skydd däremot kan göra är att "uppmärksamma" kroppen och hjärnan på var man har knäet, vad man gör med knäet och kan på så vis skydda i viss utsträckning.
Men det är så bökigt att få en ortros utpassad till mig eftersom jag måste till Östersund p g a att jag fortfarande är skriven där. Så jag tror jag i första hand kollar runt här omkring på redan "färdiga" skydd så att säga.
 
Imorrn kväll drar jag mot Norrköping och Victor, hurra hurra! Har bytt lite pass så nu blir det en hel vecka ledigt minsann!
 
Nähä jaha undrar just ja ifall jag ska försöka ta tag i dagen och få lite träning gjord. Kan ju faktiskt inte sitta och dega här hela daga.
Det här saknar jag speciellt mycket idag:
 
Fjällen och att rida...mums! (Den här bilden är förövrigt hämtad från min och Anna-Lenas western-era, det var kul minsann!)
Ha en bra söndag, katjing!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    På riktigt. Färdiga skydd är det sämsta som finns för knä. Ta inte ett sånt!

    Svar: Ja, du kanske har rätt. Har ingen erfarenhet av det utan har bara tejpat knäet för stöd tidigare.Så det kanske är värt att ta den krångliga vägen med att fixa en ortros trots allt!
    Ela

    2012-07-29 | 16:16:25

Kommentera inlägget här: