Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Framåt framåt

Kategori: Vardag

Hade hunnit förtränga hur jobbigt det faktiskt är att jobba bara dagtid. Sjukt trött på mornarna och relativt trött på kvällarna, så det känns lite som att jag inte hinner med nåt ordentligt förutom att vara på jobbet. Heja skiftarbete säger jag bara!

Sammanfattning sedan sistens:
- Påsk hos Victor, det var mysigt! Och lite arbets-helgigt, måla måla, röja röja!
- Pappa och brorsorna kom upp med flyttlass i tisdags. Tack för hjälpen! Så nu är det ju faktiskt rätt beboeligt här! Bara lite hyllor och allmän förvaring som saknas.

 Papa i kaoset!

- Jobbet går bra. Har nog aldrig varit så konstant skitig som jag är nuförtiden. Det spelar liksom ingen roll vart du är på SSAB; du blir sotig, kalkig, oljig, dammig; you name it! (och sen råkar jag verka ha en gen som gör mig extra mottaglig för smuts. Lite som en gris i svinstian eller kanske en flodhäst i områdets gyttjepöl?) Jäkla tur att det finns grovtvål. Jag överkonsumerar den och resultatet är fnöskiga händer som snart kommer börja fjälla;)
Idag var en säljare från Procurator, Fire and rescue, där för att visa upp lite nya grejer. Väldigt high-techiga andningsskydd! Tänk om man skulle få jobba med sån utrustning i framtiden, skulle vara riktigt gött!

-Ny sjukgymnast igår. Han var helt okej, möjligen lite oinspirerande och så underskattar han uppenbarligen mitt knä. När jag körde vissa av hans övningar igår kändes det nada. Då får man höja/förlänga för annars kommer det banne mig inte hända ett skit på förbättringsfronten.
Han tyckte dessutom att det är lite vågat att redan ha börjar jobba. Men nu råkar det vara så att jag har järnkoll på vad mitt knä klarar och inte klarar. Hoppas jag i alla fall! Skulle jag dra av det nya korsbandet nu skulle jag hata mig själv men det hoppas jag väl att jag ska slippa:)

- Imorgon är det fredag. Det betyder...snaaaart lördag=sovmorgon, hurra hurra!

- På lördag är det minsann födelsedagskalas för Jeff som hunnit bli 2 stora år!! Harregud vad tiden går. Dagens konstaterande: jag känner mig inte hemma på ToysRus (eller hur det nu stavas). Fasar inför den dagen jag kanske har egna barn och måste tillbringa mer tid där;)



Snart ska jag och A-L på gymmet och lyfta TON igen. Wuuooaah!
Hejdåå och heja SAIK nu!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: