Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Det är slut nu

Kategori: Rehab

Förhållandet mellan mig och kryckorna har börjat tappa gnistan så vi har beslutat oss för att snart gå skilda vägar för....JAG FÅR BÖRJA BELASTA BENET IGEN (fanfarer och kanoner i bakgrunden)!!
Så sjukt obeskrivligt skönt! Däremot så är det väldigt ovant att börja gå igen, hur gör man haha?!
Kryckorna kommer få göra vissa gästspel nu till en början, hur mycket beror på hur knäet kommer reagera med svullnad och smärta, men bara grejen att FÅ GÅ är underbar:)

Samma gäller med träningen framöver. Hur mycket jag kan belasta benet beror helt på hur knäet beter sig. Men nu blir det till att börja med det "normala träningsprogrammet" efter korsbandsoperationer och hålla tummarna för att knäet sväljer det med hull och hår!

Läkaren kände också på stabiliteten i knäet och det verkade bra med det nya korsbandet. Däremot så går det inte att göra en ordentlig bedömning av det förrän svullnaden är borta och musklerna omkring har starkat till sig.

Jag: "Om du skulle gissa vilt; tror du att jag kommer kunna jobba i sommar?"
Läkare: "Som brandman menar du? Jättesvårt att säga för det är så olika hur snabbt det går, även utan att man får en infektion"
Jag: "Men det KAN gå?"
Läkare: "Ja det kan gå!"

DET SKA GÅ!

Kommentarer

  • Mathilda säger:

    Om det är någon som KAN klara det så är det DU! Vad UNDERBART för dig, då kan vi ju dansa natten lång på lördag också!

    Har köpt en extra stor och lång 1,5kg falukorv som vi kan äta i helgen, så om du vill så behöver vi inte äta någonting annat! Längtar!

    2012-02-01 | 20:22:46
    Bloggadress: http://waltzingmatilda.blogg.se/
  • Lottie säger:

    Allt går : )

    2012-02-01 | 20:33:58
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/
  • Farbror Malin säger:

    Swwweeeeeeeeeeeeeeeet!!!



    Härligt att höra!!

    Gört gört gört!! Du fixart! Gå inte ut för hårt bara!

    Hejjar på dig här från Norr! =)

    2012-02-01 | 23:59:38
  • Apa säger:

    Härligt värre! Men var lite varsam mot mina kryckor. De har känat dig väl så ett plötsligt å abrubt slut vet jag inte om de klarar :( Men jag litear på att ni löser det där å skiljs som vänner iaf!



    Otroligt många kramar å hälsa Mattsi också!

    2012-02-03 | 12:19:43

Kommentera inlägget här: