Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Glada Karlstad!

Kategori: Vardag

Kom fram till Karlstad igår eftermiddag och vart uppmött på stationen av Mathilda, så kul att ses igen! Känns inte som att det bara var 5 dagar sen;)
Mathilda har flyttat in i en jättefin lägenhet mitt i smeten i fina Karlstad.
Hon lyckades igår kväll med bedriften att få med mig (helt frivilligt!) till badhuset där det var poloträning. Jag stoppade upp de snabba "fiskarna" genom att köra lite mongo-rehab-knäövningar fram och tillbaka. Så gött att börja använda benet igen men jäkelerns vad musklerna i högerbenet inte är vana att jobba nu. Längesen jag hade träningsvärk i det benet nu, men I LOVE IT, äntligen:)
Idag är en speciell dag....för Mathilda fyller nämligen hela 23 år idag!! Hipp hipp hurra!
Mathilda tillbringar födelsedagen på jobbet på brandstationen och jag har massa saker att underhålla mig med! Det ska handlas och bakas tårta, en kroppsmätning (fett, muskler, vatten) ska försöka hinnas med och sen blir det promenad och påhälsning på stationen. Det ska bli kul, är roligt att se olika räddningstjänster. Dessutom blir det förhoppningsvis gym också:)
Ikväll blir det tårta och god mat, undeerbar dag!
Dagarna i Stockholm har varit mycket trivsamma. Har fått träffa Frida och Petra, som de gamla goda tiderna i Boden, fast nu i Stockholm edition. Har dessutom fått lyxen att få fikadejta med Tess, Robban och Viktor från SMO. Känns inte direkt som att det bara var ett par veckor sen vi tog examen...! Hur roligt och mysigt som helst i alla fall:)
Det är intressant med kontrasten Skucku vs. Stockholm. Det är roligt ett par dagar i storstan men jag kan konstatera att:
-Jag blir stressad av alla dessa människor, speciellt de som går jättefort.
-Jag blir stressad av alla dessa bilar.
-Jag blir stressad av alla dessa byggnader.
-Jag blir stressad av tunnelbanan. Misstänker dessutom de flesta för att vara potentiella ficktjuvar.
-Matportionerna i Stockholm är oftast för små.
Summa summarum: Jag skulle lätt kunna vara en tant, bara det gråhåriga och en lite mer kutig rygg som fattas;)
Ha en bra dag, nu ska jag sätta igång med dagens göromål!

Kommentarer

  • mamma Tina säger:

    Tack för den supergoda tårtan!

    Det tar många år innan du blir tant:))

    Hoppas du blir Karlstadbo snart;)

    Kramar

    2012-02-03 | 23:06:34
  • Lottie säger:

    Bara komma och sällskapa i Björkliden. Här finns det plats så det räcker och blir över :D Inte många som stressar här inte, lugnt och sköööönt

    2012-02-04 | 18:47:23
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/
  • Linda säger:

    Ne inte ska du bli storstadsflicka så du får skynda dig till Umeå innan det expanderar :p

    Hoppas rehaben går bra. Jag tänker på dig.

    Puss

    2012-03-07 | 22:51:44

Kommentera inlägget här: