Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Heja heja!

Kategori: Rehab

Åter tillbaka hos sjukgymnasten, och det var superkul  idag!
Knäet sköter sig suveränt, ingen svullnad och värme sen de nya övningarna sen besöket i tisdags.
Sjukgymnasten sa också att funktionaliteten i mitt knä är betydligt bättre än på de flesta som opererat korsbandet, om man jämför tidsmässigt. Och då har de inte haft en infektion eller hoppat på kryckor i över en månad. FATTA VILKA SKÖNA ORD ATT HÖRA!! Ett ord räcker: grymt!
Om infektionen verkligen har gett med sig och korsbandet har överlevt när jag avslutar antibiotikakuren i slutet av mars, då kommer jag vara den lyckligaste på jorden!

Fick ytterligare nya övningar; enbens-press och hamstringscurls i maskin. Lite olika nya balansövningar på diverse balanskuddar. Draken och en förberedande övning inför bl a upphopp. Får nu också börja belasta på cykeln.
Det är så obeskrivligt kul när det går framåt:)

Väl hemma tog jag och mamma oss en skidtur. Härligt värre, och vallningsfria skidor kan man alltid lita på! (Gårdagens skidtur slutade i många agressiva utbrott då jag tydligen är kass på att valla, noll fäste och armar som spagetti efter en stund...eldar upp mig lite smått igen nu känner jag;)

Nu sitter jag och har slingat håret



Handsome som få!

Efter mission slinga hår är över blir det movienight hos Verner!
Wunderbar fredag helt enkelt. Ha en härlig afton gott folk!

Kommentarer

  • Jempa säger:

    Jihooooo!!!

    Positiva besked från SG ska man alltid fira rejält! :)

    2012-02-25 | 18:18:54
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se/
  • Anna-Lena säger:

    Där såg du allt chick ut (ja i detta fall menar jag faktiskt chick - chick som i höna alltså - en ny pose värd att hylla... hur bär du dig åt, det är den stora frågan - jag är impad!). Skönt att höra att det bara går bättre och bättre och skönt med en fin fredag :) Jag passar på att meddela att det var lite av ett falsk alarm med Jocke (han är liiite halt men annars ok idag). Nu ska jag i min ensamhet se skräckfilm alt läsa en tantsnuskbok (ingen bokrea för mig i år - därav MYCKET skralt utbud i bokhölla). Hej då Murr

    2012-02-26 | 21:34:42
    Bloggadress: http://rackarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: