Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Sammanfattning av dagen med många stolpar

Kategori: Rehab

Besiktning av ett stycke bil inkl. släp

Gick mycket bra! Gubbarna var sålda på det fina ekipaget och bjöd mig på gott kaffe. Bra start på dagen!

Hälsa på mormor och morfar

Mycket trivsamt och ännu ett par goda koppar kaffe slank ner.

Blodprov

Det gick bra och jag är numera inte svårstucken. Dessutom har den fjantiga stickräddheten från sjukhusvistelsen börjat mattas av. Plus till den äldre manlige sjuksköterskan som hade en liggande tuppkam som hårman!
Sprang dessutom på Jeanette och Anders som varit och gjort ultraljud. Massor av grattis:)

Röntgen

Gick bra, inga synliga skador på skelett. Korsbandets skruvar fint på plats!

Läkarbesök

Det som gått minst bra under dagen. Fick träffa en dansk läkare. Han var....ganska grå och ganska intetsägande så att säga. Det enda jag fick ut av läkarbesöket var väl egentligen svar på proverna som såg bra ut.
Det enda svaret på mina frågor var i stort sett "Ja det är ju väldigt svårt att säga" (på danskbryt) Svullnaden kan bero på inflammation efter operationen eller så ligger infektionen och lurar pga att de fula, äckliga stafylokockerna gömmer sig för antibiotikan runt det nya korsbandet.
Nåja, det visar sig om inte annat då jag slutar med antibiotikan om sisådär 1,5 månad, vilket också är nästa tid för återbesök. Hoppas i hemlighet att jag slipper dansken då!

Sjukgymnast

Framsteg! Sjukgymnasten tyckte att svullnaden gått ner lite och att det inte var lika varmt. Sjukt skönt, då har jag inte bara inbillat mig att det känts bättre och bättre:) Fick ett par nya övningar i form av drag i cablecrossen med benet och att stå på balans-gummi-kuddar och göra olika former av cirkuskonster (nästan;) med melonbollen.

Sen körde jag hem och skrek högt i bilen (händer inte ofta) över mongon på vägen. Herregud vad vissa inte borde sitta bakom en bilratt! Nu är jag återigen stabil i humöret och fullproppad med purjolökssoppa och pancakes.



Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Den där skylten var den roligaste jag sett! Ta patent på den om det inte redan gjorts! Heja på - kul att läsa att svullnadsracklet gått ner :)

    2012-02-16 | 23:15:28
    Bloggadress: http://www.rackarna.wordpress.com
  • Ela säger:

    Tyvärr så säljs den redan på Blocket, så den är nog dessvärre upptagen...;)

    2012-02-16 | 23:52:36
    Bloggadress: http://inteutanmittkna.blogg.se/
  • Mathilda säger:

    Riktigt snygg skyllt, heja ELA!

    2012-02-17 | 07:42:53

Kommentera inlägget här: