Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Nöjd

Kategori: Rehab

Idag känns allt mycket bättre:)

Knäet gör mindre ont och har tillåtit mer rehab idag. På ett vis förtjänar jag idag en medalj för kreativitet vad gäller träningsutrustning här i hemmet.
För att träna slutsträcken i knäet brukar jag rulla ihop en vanlig pilatesmatta under knäna för att komma upp lite så att jag kan sträcka upp och ner. Idag kände jag dock att det är för lätt att bara sitta och sträcka bara benet rakt upp och ner. Så då var frågan; om jag inte har en praktiskt viktmanchett, vad kan jag då använda istället? Kom då på den briljanta idén att man kan fylla isbandaget med något tyngre än isen. Rotade igenom frysen och hittade det ultimata!:

FRUSNA FISKAR!



Titta bara:



Kan varmt rekommendera fiskar som vikter vid all form av rehab, fungerar alldeles utmärkt. I detta experiment har sikar använts men jag är övertygad om att det skulle fungera precis lika bra med en gädda etc ;)

Tekniken får 5/5 möjliga sikar! 

Idag ska Åke återupplivas från vinterdvalan som han vilat i sen december.
För er som inte vet vem farbror Åke är:

                                            
Åke står och tinar upp just i detta nu så ska han få brumma in i garaget där det eviga hålet i avgasröret ska åtgärdas. Man får ju skämmas som det låter nu. Det är INTE bra när folk vänder sig om på gatan för att kolla vad det är som orsakar det fruktansvärda o-livet då man ska vara stadschic med Åke. Det räcker med att han ser ut som han gör så att säga.
Good luck Chuck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: