Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Cheap monday

Kategori: Vardag

Då var det slut rolig helg för denna gång!
Mycket har hunnits med sen senaste updaten. Utnyttjar bilder för att sammanfatta läget.

Snabba Verner och jag har varit starka på gymmet:



Mathilda och Frida har tävlat i klassiskt styrkelyft SM i Östersund:

Mathilda i mark


Frida i bänken


Jag har fått träffa Jeanette (sjukt länge sen!)


Victor och Lunke har varit här och vi har kollat på styrkelyft tills ögonen gick i kors. Nu är det bara att börja som fattas, reglerna sitter som ett smäck nu;)

    

Imorgon bär det av mot Stockholm och Artrokliniken. Med direktiv från sjukgymnasten ska en tidsplan och tydliga direktiv om vad jag får/vad jag inte får göra utkrävas ur träningsperspektiv. Hoppas också på att kryckorna kan förpassas snart, det har ju faktiskt gått en kryckmånad nu så förhoppningsvis får jag kanske snart börja belasta benet. Hoppas hoppas! Får lite panik över det förtvinade fiskbenet.
Utöver det sa hon också att jag ska kräva pengar från deras patientförsäkring. Man ska liksom inte få en infektion idag av en artoskopisk operation, det får inte hända. Så vi får väl se vad dom säger om det.

Får bo hos snälla Frida (inte samma Frida på bilden. Vi kan kalla henne stark-Frida och den här Frida för Stockholms-Frida:) Lyx att få träffa henne! Och lyx att förhoppningsvis få träffa en mindre drös ur klassen på fikadejt!
Efter Stockholm bär det iväg mot Karlstad och Mathilda med fler för inflyttningsfest och hälsa-på-visit. Full rulle, kul kul! Det gäller att underhålla sig när man är hemmagående dagdriverska;)                             

Kommentarer

  • Nilsson säger:

    Ser ut som du haft en riktigt bra vecka :) Hur.gck det för Mathilda? Lycka till med besöket i storstan :)

    2012-01-30 | 12:13:42
  • Lottie säger:

    Härligt med återbesök så man får komma någon vart. Men att du står ut med kryckorna! Känner mig lyckligt lottad som har kunnat slänga dom dag tre. Men är det för att korsbandet måste hinna läka eller är det för infektionenen som gör att du måste kryckhoppa så länge?? Får du hoppa nå mycke länge är det bara anmäla sig till paralympic i kryckhoppning.. Du måst ju vara proffs vid det här lagret tänkte jag ; )

    2012-01-30 | 21:42:42
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/
  • Ela säger:

    Vet inte hur man "svarar" på kommentarer så hoppas ni ser ändå;)



    A-L: Mathilda kom 6:a, hon personbästade totalt några kilon (inte helt säker på hur många, typ 7 tror jag?) så hon gjorde det bra:)



    Lottie: Haha de kära kryckorna ja...dom är tålamodsprövande;)

    Det är för infektionen som jag måste kryckhoppa länge (för att minska risken för artros och skit i framtiden)

    Som sagt; paralympics ska definitivt övervägas ifall jag och kryckorna hänger ihop länge till hehe :D

    2012-01-30 | 23:26:13
    Bloggadress: http://inteutanmittkna.blogg.se/
  • Farbror Malin säger:

    Det glädjer mig att höra hur du fröjdas!! (yes, I am old)

    Hoppas att det blir fortsatt positiva besked nu imorgon!! Njut av Stockholmia och tare loooougnt på inflyttningsfesten, ett gipsat ben och ett rehabknä doesn't sound like a match to me! ;)

    Stor kram! =)

    2012-01-31 | 23:27:55

Kommentera inlägget här: