Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Ingen stress här inte

Kategori: Vardag

Tredje dagen tillbaka på Sandö och dagen närmar sig sitt slut. Sjukt tungt schema idag...eller? En handledning kl 10;)
Men vi har trots allt jobbat på med gruppuppgifterna; vi har gjort en väldigt fin broschyr om Klass 3-varningar som ska presenteras på fredag och idag är den färdig och utskriven. Tips från coachen: Gå in och gilla våran Facebooksida "Common safety guidelines". Där finns smått och gott med info om allmän säkerhet för den enskilde.

Gårdagen: Proverna var finfina! (hipp hipp hurra!!!) Snabbsänkan var nu nere på 13 och av den "elaka" antibiotikan syntes inget på levervärdena. Såren hade i stort sett läkt ihop helt så de var jättefina. Jag är i smyg nästan lite besviken över att det kommer bli så små ärr, för jag tycker att det är coolt med ärr! Fast man ska nog inte klaga över det;)
Har fortfarande en hel del vätska kvar i knäet så det fattas en hel del i rörligheten. Men böjningen blir allt bättre, det är den där satans sträckningen som är svårast. Fick hjälp av snälla sjukgymnast-Anna i måndags med rörelseträningen på gymmet. Jag kan beskrivas som en svettandes, nästan grinandes val på golvet med ett darrande fisk-ben när "slutsträcken" på benet skulle tränas. Hade inte föreställt mig att det skulle vara så mycket värre med efter-operations-rehab än rehaben efter att man skadat knäet. Men det är det! Det är precis som att någon varit och klippt av all kommunikation till musklerna och allt bara darrar och gör svinont. Härliga tider! Men det positiva är att det bara kan bli bättre:) (Nu måste jag ta i trä, för det kan ju bli värre också. Vidskeplig tant)

Undrar vad världens bästa roomie Mathilda skulle säga om pannkakor till middag? Hon har servat mig som en riktig husmor senaste dagarna så nu ska jag ta mig i kragen och faktiskt också laga lite mat!
Som ni ser nedan har vi väldigt roligt i skolan. Kommer sakna det!!



Mathildas bästa kommentar idag: "Vem ska jag nu leka med i snöhögarna när du är handikappad?"

Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Kämpa på Murris! Tur att du har en husmor som tar hand om dig lite extra - det förtjänar man om man kämpar/kämpat mot en elak infektion!!!

    2012-01-12 | 17:47:24
    Bloggadress: http://rackarna.wordpress.com
  • Lottie säger:

    Skönt att vara tillbaka i skolan och tänka på något annat. Men visst är det läskigt hur allt man tar för givet bara försvinner? Sträcka, böja, lyfta... Allt måste liksom läras om. Gode komiskt att man är som ett småbarn igen.. Rehan, rehab, rehab.. Den tar aldrig slut men ack så viktig den är.. Kämpa på =)

    2012-01-12 | 20:09:52
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/
  • Lottie säger:

    Skönt att vara tillbaka i skolan och tänka på något annat. Men visst är det läskigt hur allt man tar för givet bara försvinner? Sträcka, böja, lyfta... Allt måste liksom läras om. Gode komiskt att man är som ett småbarn igen.. Rehan, rehab, rehab.. Den tar aldrig slut men ack så viktig den är.. Kämpa på =)

    2012-01-12 | 20:10:54
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/
  • Anna-Lena säger:

    hehe... njee du behöver ju bara uppdatera "din" länklista - då finns jag aaaaalltid med dig ;) För du kommer väl ihåg din egen bloggadress? :)

    2012-01-12 | 21:42:49
    Bloggadress: http://rackarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: