Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Irritation

Kategori: Vardag

Idag har jag nästan fått ett fittutbrott (internt för att bli väldigt arg).

Säger bara en sak: Skaffa INTE en skade- och olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar Jämtland. Du kommer nämligen inte få ett öre mer än det du lägger ut själv. Det spelar ingen roll att du har ont, att du inte kan arbeta, att i mitt fall en infektion inträffar och gör dig handikappad en period.
Möjligtvis kan du tjäna en hacka på att du blir invalid eller får fula ärr, tar dock 2 år innan du får möjlighet att "njuta" utav detta.

Dum kvinna försäkringsbolag: "Den här försäkringen är faktiskt väldigt bra och täcker mycket"
Jag: "Just nu tycker jag faktiskt inte alls att den är speciellt bra"
Dum kvinna (med sliskigt medlidande röst): "Jag förstår att du haft det väldigt jobbigt den senaste tiden, men jag kan inte betala ut nånting"
Jag: Tänker många fula ord.

Över till roligare saker; idag har tid ordnats hos sjukgymnast på Metropolen i Östersund på torsdag. Ska bli riktigt intressant att få "bekräftat" hur pass knäet har förbättrats hittills. Hoppas på goda resultat:)

Idag har jag konstaterat att varken får eller höns gillar kryckor. Dom ser mig och mina kryckor som ett ont ting som eventuellt kommit för att nödslakta allihopa. Vi får jobba på vår nya relation men det finns det ju tid till.

Följde med mamma och Flisa ut på kryckpromenad. Jag och kryckorna tog däremot en lite kortare runda (aj aj händer och axlar; det bränner här!) Sjukt härligt, massa snö och -10 grader, MUMS. Tänk om man hade kunnat åka skidor...

Kommentarer

  • Jeanette säger:

    Nu får vi se till att planera in en helg framöver! Kram

    2012-01-23 | 17:41:17
  • Nilsson säger:

    Jädra försäkringsskitar! Helt galet att du inte får ut några uscados ifall du frågar mig! Fin bild i alla fall :) håller utkik efter lite goda nyheter nu...

    2012-01-23 | 18:42:24
    Bloggadress: http://rackarna.wordpress.com
  • Lottie säger:

    Underbart med försäkringar.. Jag tror ja fått ut typ.. 700 för att jag legat på sjukhus tre dagar.. Men that's it so far. Hate it ! Gode ironiskt hur frisk man måste vara för att ens orka stå på sig med dessa försäkrigsbolag.. Träna på! Inte för att jag känner dig men det intrycket jag fått så ska det nog inte vara några problem med rekordet i rehab ; )

    2012-01-23 | 22:23:04
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: