Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

On the road again

Kategori: Vardag

Nu är det dags att ränna runt igen!
Som tidigare nämnts så är det imorgon dags för Talinn-kryssning med klassen. Och det känns som att den kan man inte missa även om man mådde som en uppspydd sengångare för några dagar sen. För nu mår jag ju bra. Däremot skulle jag ju ljuga om jag sa att jag inte är ett dugg nervös för att infektionen ska blossa upp igen, det skulle inte vara någon hit när man befinner sig guppande runt på Östersjön. Men det är bara att hålla tummarna, för det är värt risken. Samtidigt som det inte är värt risken. Hursomhelst, nästan hela dagen imorgon finns ju att känna efter också så det går ju fortfarande att ändra sig.

För tillfället befinner jag och mitt knä oss i Idre hos Victor sen i förmiddags. Kul att se stället, det har inte besökts tidigare och att träffa Victor igen! Dock så började han just jobba så nu blir det rast och vila några timmar. Det finns jättestora bapelsiner att äta här!

Planen är att bege oss mot Stockholmot rätt tidigt imorgon.
Sen operationen och närmaste året kommer jag antagligen slå mitt eget "åka till Stockholm"-rekord med hästlängder. Fick kallelse tillbaka till Artro kliniken igår, så ska dit 31 januari igen. Dom vill också se knäet, följa upp sjukgymnastiken och ta prover.

På söndag efter båten blir Sandö nästa anhalt för sista två veckorna av utbildningen. Kan inte fatta at dessa två år bara runnit iväg så här fort. Sjukt!
Dock måste jag fara en sväng tillbaka till Östersund för koll av knä och provtagning redan till veckan. Förutom infektionsvärde måste de hålla koll på levervärde och njurfunktion i och med antibiotikan. Fattas bara att nåt av det skulle slås ut också!

Så som sagt; nu blir det fläng hit och dit!

Igår kväll kom käraste Sandra och Veronica och hälsade på. Så länge sen vi sågs så man fattar inte förrän man ses hur mycket man saknar att umgås. Många roande livsuppdateringar!

Det var allt för denna gång, nu blir det några dagars paus för på båta blir det inget datoriserande.



Ha en riktigt bra helg!

Kommentarer

  • lena jonsson säger:

    Hej. Jätte intressant att läsa din blogg. Nu håller vi alla tummar att allt kommer att gå bra för Dig och Ditt knä. Kul att du kom iväg till Victor i Idre och på kryssningen. Många krama Lena (Victors mamma)

    2012-01-08 | 16:55:14
  • Lottie säger:

    Hoppas kryssningen blir härlig!

    2012-01-09 | 10:18:58
    Bloggadress: http://lottie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: