Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Sista helgen på Sandö

Kategori: Vardag

Då var sista helgen på Sandö snart till ända! Det har varit en riktigt kul och bra sista helg och mycket (beroende på hur man ser det) har hunnits med!
I fredags var i stort sett hela klassen iväg och åt en riktigt god middag på Höga Kusten-hotellet, med pricken över i:et; marängschvisch till efterrätt;) Tillbaka på ön blev det en nostalgitripp som hette duga med bilder, minnen och filmer över de senaste 2 åren. Sjukt mycket har vi hunnit med! Och det är kul att tänka tillbaka till början; herregud jag personligen hade knappt sett en brandbil innan jag började här. Så nog har man lärt sig bra nog mycket här!



Idag har Mathilda och jag kryckhoppat till närmaste närköp. Det var STÄNGT=jag fick inte köpa något snus trots svett och brännande axlar av kryckorna. Sjukt ovärt och bitterheten svallade in! Tur att det finns fler som snusar på denna ö!
Ikväll har vi varit på Hamilton (den får 3 av 5 möjliga kryckor förövrigt) och ätit pizza innan. Nam nam, kan man ha en bättre kväll?!

Gymmet har besökts samtliga dagar. Knäet sköter sig bra och rörligheten och smärtan i det blir snäppet bättre för varje dag. Däremot blir jag inte av med svullnaden så det sätter ju käppar i hjulen. Måste kolla det när det blir dags för provtagning till veckan, om det är normalt att den ska vara så envis. Men antagligen blir ju svaret ja, det är bara jag som är otålig antagligen.

Titta vad det kan böjas!

Böj böj!

Här kommer andra exempel på skills på gymmet i form av Mathilda och Lunke:

Monkey boy!

Oh hey!

Imorgon är vi lediga utöver en genomgång av en tenta. Så morgondagens mission blir gruppbilder och kanske till och med lite grupparbete. Och gym. Och mat. Och härliga människor. Livet är allt bra!
Det var allt från rapporteringen, har fuskat med att uppdatera dag för dag här, skärpning på mig.
Lev och må!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: