Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Underbart att vakna hemma

Kategori: Vardag

Vilken känsla att få vakna upp hemma i sin egen säng! Har sovit sååå gott och dessutom invigt det nya julklapps-duntäcket; purr! Att dessutom kunna slappna av istället för att ligga och vänta på nya hemska provtagningar, spolningar och fastande gör inte saken sämre!

Knäet sköter sig än så länge exemplariskt. Svullnaden har gått ner ytterligare lite (tror inte att jag bara förhoppnings-inbillar mig bara) och tempen ligger under 37 grader. Nu får ni tycka att jag är konstig men jag måste slå ett slag för rumptermometrar; dom kan man alltid lita på;)
Det enda problemet för tillfället är trubbel med att få tag på ett av antibiotikorna som jag har blivit ordinerad. Fick med mig för 9 dagar framåt från sjukhuset men inget apotek verkar ha på lager för det är tydligen ett så ovanligt antibiotika så det har slutat tillverkas. Hmm?! Så nu är missionet att få tag på läkaren och det är lättare sagt än gjort. Men hoppas på att lyckas under dagen.

Mamma har just utrustat mig med en magväska, både praktisk och snygg. Passar både till vardags som till fest!



Skickar en hyllning till Anna-Lena (se hennes blogg, den är länkad här bredvid!) som lärt mig de rätta knicksen med benen och fötterna. Även ansiktsuttryck har snappats upp under hennes fotoskola. Varsågod att pröva hemma, du har säkert en magväska som ligger och skräpar och bara väntar på att användas!

Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Vad "fint" ditt knä ser ut nu - ser inte alls lika svullet ut som förut om man jämför bilderna.



    Vad skumt med antibiotikan - det borde ju finnas en antibiotika med samma egenskaper men typ annat namn - hoppas du får tag på läkaren.



    MYCKET snygg och praktisk magväska!



    Gillar outfitbilden skarpt!



    Skönt att du får vara hemma - ta hand om dig nu & njut av några dagars lugnt med la familia :)

    2012-01-04 | 12:14:17
    Bloggadress: http://annalenanilsson.blogg.se/
  • Mathilda säger:

    Den bilder kommer passa perfekt i vårat album =P

    Du alltid lika snygg!

    2012-01-05 | 15:07:58
  • Farbror Malin säger:

    Hahahaha...tack, det var skönt med ett hjärtligt skratt såhär på Fredagskvällen..!

    Skönt att se att du fått komma hem och verkar hyfsat på benen!



    Ett tips är att sätta en brosch på magväskan när du ska ta ut den på fest, det gör hela skillnaden!! ;)

    2012-01-06 | 21:38:12

Kommentera inlägget här: