Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Medelålders

Kategori: Vardag

Snart räknas jag in i kategorin kvinna i medelåldern...25 år fyller jag idag! Hej och hå, när jag gick i typ mellanstadiet så var 25-åringar nästintill tanter och farbröder. Fatta så gammalt. Halvvägs till 50. Närmare 30 än 20. Klimakteriet närmar sig;)
Nåja, det är ju faktiskt inte alla som får bli 25 så man ska väl faktiskt vara tacksam.
 
Jag har tajmat väl.
Dagen till ära hemsöker jordens nackspärr min arma nacke och jag går runt som ett retard. Men förkylningen är borta i alla fall. Great success!
 
Inga larm på jobbet i natt, men det kanske var lika bra. Jag och min nacke hade väl inte varit de snabbaste knivarna i lådan så att säga;)
 
En liten input:
Har fått beslutet från patientförsäkringen nu. (Man får anmäla till dom om man drabbas av en infektion till följd av en operation. I mitt fall korsbandsoperationen då) Summa summarum: Man blir inte rik! 7500 kr har det beslutats att jag ska få i ersättning men av dessa ska jag betala 2200 kr i självrisk.
Så ja...mitt hetaste tips: Bli inte sjuk och skada sig inte.
I ersättning för den här knäkarusellen med egen olycksfalls- /skadeförsäkring plus patientförsäkring får jag totalt  5200 kr utöver. Annars har det gått ganska plus minus noll med det jag fått lägga ut själv med de ersättningar jag fått. Men en rolig sak som kära A-L noterade på löne-/anställningsintyg:
Här kan du fylla i dina naturaförmåner och vilken typ av naturaförmån. Mjehehehe!
 
Ha en bra dag!

Kommentarer

  • Detärdenstorafrågan säger:

    Nu är mycket att lära er flickor! Speciellt vad naturaförmån är...

    2012-07-03 | 21:23:52
  • Jempa säger:

    Men stort Grattis till dig! :)
    Hoppas att du haft en mycket fin dag.
    Kraaaam

    Svar: Tack så mycket jempa:) Kram!
    Ela

    2012-07-03 | 21:27:49
    Bloggadress: http://jempaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här: