Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Nyvaken

Kategori: Vardag

Åh jag kan inte sticka under stolen med att jag älskar att nanna en stund såhär på kvällkvisten när man är riktigt trött, prrr!

Jobbade dygn igår till imorse och vi fick åka på en rejäl villabrand igår eftermiddag. Jag var pumpis så jag hade nog däremot varit snäppet tröttare om jag hade åkt som rökdykare, för dom fick jobba ordentligt med att få bort det envisa plåttaket. Men trots detta är jag som ett litet barn och är trött idag ändå;)
Man får sig en tankeställare varje gång man ser ett hus i lågor; fy fan vilken mardröm att se sitt eget hus brinna som en fackla! Usch usch usch, hoppas man slipper vara med om det (nu har ju inte jag ett eget hus, men NÅN GÅNG förhoppningsvis)

Här är min nya bil:



Efter noga ävervägande är den nu döpt till Roland (uppkallad efter försäljaren och en Roland på pendeltåget mellan Märsta-Stockholm) Egentligen är den ju en riktig tjejfjantig bil som borde heta ett tjejnamn men nej, inte ok!) Roland it is. (Och nej; det är inte jag som satt dit das rosa wunderbaum, den följde med köpet;)
Går som en klocka än så länge, men man vet ju aldrig, snart kanske alla dolda fel börjar visa sig. Alltid bra med en pessimistisk inställning till dessa bilar, för då blir man ju bara positivt överraskad!

Spontan världens bästa sak idag: Victor kommer hit redan ikväll, yeees! På tisdag roadtripar vi och bror Mattias hemhem till Skucku och sen är planen att ta sig till fjälls. Hänger bara på att isen gått så pass mycket att båten tar sig fram till ön. Ska bli sjukt härligt!
Sen några dagar hemma, och sen bär det av mot Stockholm och 6-månaderstestet för knäet och kanske en sväng till Karlstad också:)
AND THEN är det dags att fara tillbaks till Boden och börja jobba ordentligt. Jobbade med skiftet igår som jag kommer jobba med under sommaren och jag trivs redan, så det kommer bli kanon:)
Hmm överväger en sen gymsväng nu. Lite jobbigt kändes det, men jag tror banne mig jag måste ta mig i kragen!

Ha det gott! Avslutar med en bild på en av de fina vargarna från Kolmården. Jag skulle kunna tänka mig att bli en varg i mitt nästa liv. Fast en fri sådan.

Kommentarer

  • Tess säger:

    Älskar det faktum att du nu t o m börjat skriva "prrrr", inte bara uttalar det. Purrianus på högsta nivå ;)

    2012-06-06 | 22:22:05
    Bloggadress: http://andeersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: