Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Back to sjukgymnasta

Kategori: Rehab

Ännu ett långpass avverkat hos sjukgymnasten.
Övningarna som jag fått går bra, men jag får inte slippa undan "ontet" över knäskålen så fort jag böjer och belastar...vilket medförde= inga nya övningar idag. Bajs också!
Då måste man ta det lugnt, för annars kan jag få senfästesinflammation. Det är nog en av de värsta meningarna jag vet; "då får vi ta det lite lugnt". Jag blir så sjukt sur i hemlighet. Vill INTE ta det lugnt. Men MÅSTE ta det lugnt. Blä!
Så här känner jag mig:



Nåja nåja, vad vore rehab utan bakslag också (hrrrm...)

Ikväll har jag passat på att utnyttja vallningskunskaper, vallningsbord och diverse vallningsattrialjer av brorsorna som far norrut imorrn igen. Tyvärr blev skidorna som jag åker på halvt utdömda, så vi får väl se om det blir nån skillnad. Antagligen kommer jag få ett nytt agressivt utbrott nästa gång det ska skidas, då jag återigen står där utan glid och utan fäste. Men dom måste ju faktiskt få ännu en chans!

Kommentarer

  • verner säger:

    hahaha, jag gillar dina bröder! Men jag kan ju ändå aldrig tro att dina skidor är värre än vår gemensamme vän myggans trogna löpare... vallningsfria, kluvna från belaget, med en diger bit bruntejp under (vilket för övrigt varken gjorde av eller till...)

    2012-03-06 | 21:19:13

Kommentera inlägget här: