Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

"Det är hälsosamt och stärkande i fjällen"

Kategori: Roliga saker

Har just kommit hem från 1,5 dygns underbart spenderande till fjälls!



Vi har:
- Solat
- Åkt skidor
- Kört ved
- Ätit
- Sovit

Summa summarum: Man kan nog knappt ha det bättre!





Och inte att förglömma; dagens outfit! Även om man befinner sig i glesbygdstrakter är det viktigt att tänka till ang. vad man sätter på sig. Välmatchat och stilrent ska det vara! Se och lär;)

 Heja NWT!

Knäet har varit superduktigt! Fast jag är en chicken som heter duga i nerförsbackarna på skidor. Är så stört rädd för att ramla och dra av korsbandet igen. Snacka om att man har mycket kvar att jobba på vad gäller det mentala. Även om jag fysiskt börjar känna mig rätt trygg med knäet så sitter det så otroligt mycket i huvudet.
Ett exempel: OM jag någonsin kommer befinna mig på en fotbolls-/innebandyplan igen för att spela, då kommer jag antagligen börja stortjuta av rädsla så fort någon mot-eller medspelare skulle närma sig och ens göra en antydan till att vilja tackla mig. Detta pga att det har grävt sig så långt in i hjärnan att sånt innebär att knäet pajjar, smärta och invaliditet. Roliga tankar! Hursomhelst, det får framtiden utvisa. Nu är jag bara glad och nöjd:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: