Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Finalen....

Kategori: Rehab

kaboom, imorgon är det goodbye till antibiotikan!!! Så sjukt obeskrivligt gött. Hoppas på att vi slipper återses igen:)
Hos läkaren gick det bra, proverna bra, ingen svullnad, ingen värme i knäet, stabilt korsband. Han TROR att chanserna är goda att infektionen verkligen är borta med tanke på hur bra proverna varit hela tiden (hoppas hoppas hoppas!)
Det enda dumma är den framträdande skruven som börjat irritera mer och mer. Han rekommenderade rejält knäskydd vid framtida eventuella knäkrypande positioner på jobbet. För skruven ska minsann sitta där minst ett halvår till. Nåja, en bagatell skulle jag kalla det!
Sjukgymnastiken gick bra, och jag får börja jogga på plana underlag! Fy fan vad underbart:)

Imorgon går flytten mot Boden! Ska bli jättekul men det känns inget vidare att fara ifrån farmor. Två veckor hittills på sjukhuset igår. På grund av en jäkla undersökning som skulle ta en timme. Och det går inte uppåt. Usch man känner sig så hjälplös..

Sen så är det alltid lite vemodigt att fara hemifrån, inser varje gång att jag är ju vuxen nu. GAMMAL kanske till och med?! Bara att inse att jag är för gammal för att springa runt hemma och leka häst etc etc;)

Så är det.
Håll tummarna för att Åke pallar de långa milen norrut imorrn!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: