Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Dittan och dattan

Kategori: Rehab

Solen skiner och solen skiner, underbart!

Igår tillbringades ett par timmar återigen hos sjukgymnasten. Fortsätter gå framåt, ännu några nya övningar. Högerbenet med tillhörande knä fortsätter impa. Balansen och koordinationen blir bara bättre, nästan så att det friska vänstra redan är omkört!
Så nu är det bara styrkan och spänsten som saknas;) Bara att jobba på. Enda gången jag egentligen känner av att knäet skulle göra lite ont är då jag böjer och belastar. Men det känns mer som att det "spänner" över knäskålen, så det är inga direkta smärtor, så det ska nog gå till sig snart.
6-månaderstestet som görs efter operationen kommer inte bli några problem sa sjukgymnasten nöjt. Och lika nöjd blev jag! Bara infektionshelvetet är borta så ser det ljust ut, yeeees!

Mera positiva saker; jag kommer börja jobba tidigare än vad jag räknat med:D Redan i början av april blir det jobb på SSAB:s brandstation (såvida knäet fortsätter sköta sig som det gör) fram till sommarens (förhoppningsvis) sommarvik på ordinarie räddningstjänsten. (Vågar inte hoppas på nåt egentligen, för då blir jag vidskeplig och övertygad om att det kommer bakslag...) Och även på deltiden där jag för tillfället är sjukskriven från. Hoppas hoppas hoppas det går!
Så nu är det mission leta lägenhet i Boden som gäller! Det går...sådär. Nåja det löser sig sog snart.

På kvällen igår körde jag och Verner ett stone-hard-gym-pass! Bröst, triceps, biceps och lite mage på det.
Bänken gick jättebra igår!
Uppvärmning, sen 5*5 på 57,5 och sen 40 reps på 30 kg. Över förväntan!
Senil som jag uppenbarligen är lurade jag på Verner 10 kg mer på stången än vad hon brukar ha. TUR att de stackars boobie-musklerna höll;)

Här hemma ser det just nu ut som en vallaverkstad


Imorgon bär det ju nämligen av mot Sälen och Vasaloppet. Kristoffer och Mattias vallar och fejjar så det står härliga till. Ska bli riktigt kul att fara dit och heja på!

Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Hurra! - Längtar till april med kraft! :) Skönt att höra att knäet håller :D Heja på brorsorna från mig också och håll utkik efter min papa och Elina ;) Ps. Hälsa Verner följande: "Gråt ej när knopparna brister, laga dom med protein och ister, om du starka boobs vill ha - låt dom brista minst var tredje da"

    Hej då Purris!

    2012-03-02 | 12:23:56
    Bloggadress: http://rackarna.wordpress.com
  • Ela säger:

    Jag ska hålla utkik!

    VILKEN UNDERBAR DIKTNING!! (Med rim och allt) Den ska Verner få!

    2012-03-02 | 13:21:32
    Bloggadress: http://inteutanmittkna.blogg.se/
  • verner säger:

    Dikten sitter på spegeln i flickerummet! =)

    2012-03-06 | 21:23:41

Kommentera inlägget här: