Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Det är mycket nu!

Kategori: Vardag

Hej och hå, senaste dygnen har varit rätt intensiva.
I torsdags kväll bilades det ner till Norrköping med brandbils-veteranerna. Konstaterande: Sverige är onekligen ett synnerligen långt land!
Mycket trevliga dagar i södern och höjdpunkten: VARGARNA! (på Kolmården för att inte förvirra någon) Lyx att få komma in i varghägnet och hälsa på det burdusa, fina wolfpacket! (Bildbevis kommer;)
Och underbart att träffa saknade människofolk igen!
Hela söndagen tillbringades i bila på väg upp igen. Chop chop måndag morgon och upp med tuppen till jobbet.

Stenhårt rehabpass efter jobbet. Nya övningar, hurra! Nu ska det kutas i åttor, race-stanna-springa bakåt, fotbollsuppvärmningsövningar och massa hopp på ett och två ben. Har hänt sjukt mycket med knäet på kort tid, i positiv riktning, så det känns riktigt bra!
Kanske har jag snart nått målet som sattes upp tidigt; världsrekord i att rehabilitera sig snabbt efter korsbandsop och en infektion haha;)
Blir spännande med 6 månaderstestet i juni och se vad det visar.

Igår hände något fruktansvärt komiskt!
Jag var i lugnan ro på väg till Anna-Lena i Åke-bilen. Ser i backspegeln;tänker "åh nej polisen! Men det är lugnt, för jag kör alldeles lagligt nu."
MEN grejen är att de svänger in efter mig på parkeringen. Hjalp!
Jag (lätt darrig på rösten) "Varför förföljer ni mig?"
Polis: " Är verkligen din bil okej?"
Glåporden fortsätter "ja den ser ju lite misstänkt ut", "är det du som krockat med den?", "men den ÄR okej?"

Och till råga på allt så ser han kryckorna i baksätet. Och frågar vad jag jobbar med. Haha han måste tyckt att jag var lite konstig. Brandman med nästan världens skrotigaste bil, som låter som en gräsklippare, bucklig och dessutom ett par kryckor med i bilden. Mystisk kombo! Nåja, efter blåsning, visning av körkort och koll av att bilen inte hade körförbud fick de åka iväg utan byte;)
Skrattades gott åt denna incident hos A-L framför skräckfilmen med Daniel "Harry" Radcliffe i huvudrollen. 3/5
uppvridningsbara melodiapor får den!
(Och det finns ju värre än Åke;)



Nannade in vid halv tolv...och deltidslarm strax efter tolv. För nu är det minsann jourvecka.
Villabrand, men ingen eftersläckning för oss. Passning, utkörning av luft/hämtning av använt material och tillbaks tills station för att börja återställa. Det var den natten med ca 1,5 timmes sömn.
Och sen var det liksom dags att fara till ordinarie jobbet i racerspeed. Så jag är ANINGEN glåmig, trött och hängögd idag. Satsar på tidig sorti i afton (och hoppas på att det blir en lugn natt utan larm)

Japp, det är vad som händer och sker. Och det börjar bli sommar nu!!

Kommentarer

  • Mathilda säger:

    Gillar ju Åke, han är mer än en vanlig bil =) kör på

    2012-05-25 | 11:17:00
    Bloggadress: http://maggantogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: