Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Sweat baby sweat

Kategori: Roliga saker

Kan det bli vinter igen?! Nä då, nu skämtade jag lite, men jag svettas så fruktansvärt såna här dagar. Kladdigt, svettigt och kisandes dagen igenom, tar på krafterna! Nå är det härligt med sommar ändå;)

Fick just mycket goda nyheter av mama (hipp hurra på morsdag!) Familjen får tillökning i form av en liten valp lagom till midsommar, en svart liten goding i form av en golden/labbe-tik! Underbart infall tycker jag:) Får se om gamla Flisa uppskattar en energisk valp-playmate!

(Inte någon av dessa valpar, bara som en exempelbild så att säga;)

I morse avslutades denna veckas jobb, och imorgon tar den nya veckan över. Inga larm under lördagsdygnet, men utbildningar under dagen och deltidsfest på station under dagen/kvällen så det var relativt fartfyllt ändå! Gaaanska så skönt idag att inte ha druckit igår /tanten talar;)
Prövade att gå ett rullbandstest med ståltuberna igår (fast minus larmställ, för jag svettades redan så;) och knäet kändes så jävla BRA, nemas problemas. Eufori som vår kära Loreen skulle ha sagt!

Har faktiskt varit en sväng på hinderbanan idag (ett av de ställen där jag pajjat knäet) bara för att pröva hoppa upp på lite hinder och sådär. Gick bra, men jag är verkligen nästintill dödligt rädd för att komma ner igen. Är bara beredd på att höra knaket och känna den där fruktansvärda smärtan igen. Så inga hopp nerförs nej! Men med tanke på att jag hoppar nerför bänkar för fulla muggar på gymmet så pallar knäet det nu, men det sitter en rätt rejäl spärr i huvudet. Den kommer släppa, hoppas jag!

Det var goda tider när man vågade hoppa så här:

Actionfotograf: Anna-Lena

Sista veckan på SSAB nu till veckan, sjuukt fort har det gått! Alltid lite vemodigt att sluta. Nåja nåja så är det, efter det blir det ett par veckors "semester" innan viket på heltiden drar igång. Ska bli så himla kul!!

Nu har det blivit molnigt (då är jag liiite starkare än när det är soligt;), så nu ska jag passa på att fara på gymmet och sen ta in pållen Drifter.

Trevligt afton på er!

Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Heja heja dig och knäet som fixade rullbandstestet! Valpisen kommer man bara att vilja äta opp :)

    2012-05-28 | 10:14:30
    Bloggadress: http://www.rackarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: