Inte utan mitt knä

Och hur tar man sig tillbaka efter en korsbandsskada, en korsbandsoperation och en ledinfektion?

Vuxet!

Kategori: Roliga saker

Snabb update här på lunchrasten på jobbet.
Igår och idag har jag mångdubblat mina vuxenpoäng!!
För.... Igår köpte jag nämligen en ny bil:)
Har ju varit en tanke under längre tid, men igår såg jag annonsen, jag och Maria roadtrippade dit, inspekterade som dom bilsnillen vi är, och köpte den och nu står den och acklimatiserar sig i sitt nya hem Boden!
En Renault Laguna -99, precis lookalike med Anna-Lenas gamla goding. Sjukt nöjd! Heja impulsivitet och spontanitet (speciellt när det gäller att köpa bil...eller?!;)
Så imorgon kommer Åkes dom. Besiktning! Vid positivt utfall får han kanske t om fortsätta rulla vidare hemma i Jämtland, men inte med mig bakom ratten. Kommer faktiskt sakna den gamle trotjänaren. Ful, bucklig, blåsig, ljudlig but still; med ett hjärta (och motor) av guld!

Vuxenpoäng #2: Egen bilförsäkring. Min stackars mor måste alltså inte lida för eventuella missöden med den här bilen!

Vuxenpoäng #3: Förlängde mitt tandvårdsabonnemang igår. Sjukt upphetsande!

Håller jag på att få en 25-årskris tro?!

Kommentarer

  • Mathilda säger:

    Wow grattis till nya bilen, måste vi se bilder också =D vad ska han heta??? Saknar dig kram

    2012-05-31 | 12:30:39
    Bloggadress: http://maggantogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: